علامت رجیستر مارک علامتی است پرکاربرد و ضروری در فرم‌های چاپی.

علامت رجیستر علامتی است که در اکثر کارهای چاپی دیده می‌شود . از این علامت بیشتر برای کنترل روی هم خوری رنگ‌ها استفاده می‌شود ولی این علامت کاربردهای دیگری هم دارد .

به طور مثال چاپ فلکسو بغیر از استفاده برای کنترل روی هم خوری رنگ‌ها ، برای چسباندن یا مانت کردن کلیشه نیز استفاده می‌شود. بنابراین حتی در  فرم تک رنگ هم باید این علامت را در اطراف کار قرار دهیم. تا کلیشه به درستی بر روی اسلیو یا سیلندر کلیشه چسبانده شود. 

رنگ و ضخامت علامت رجیستر مارک

رنگ این علامت  باید رنگ رجیستریشن باشد .این رنگ در تمام برنامه‌های طراحی وجود دارد و علامت این رنگ هم شبیه همین علامت رجیستر است . این رنگ رنگی است که در تمام رنگ‌ها و یا پلیت‌های ما ظاهر می‌شود. 

علامت رجیستر چاپ

ضخامت این علامت بستگی به نوع چاپ و شرایط چاپ دارد . بطور مثال در چاپ افست که توانایی چاپی زیادی دارد و نازکترین خطوط را نیز می‌تواند چاپ کند ، شما می توانید این علامت را با هر ضخامتی استفاده کنید .

در چاپ فلکسو نسبت به ضخامت کلیشه ضخامت این خط فرق می‌کند و در کلیشه‌های ضخیم‌تر این خط ضخیم‌تر می‌شود.

برای مطالعه مطلب کامل روی لینک زیر کلیک کنید

علامت رجیستر و کاربرد آن در چاپ

در این مطلب سعی شده شما را با مبحث علامت رجیستر مارک آشنا کنیم . در سایت پرینت مگ مطالب دیگری هم درباره آموزش چاپ افست و یا آموزش چاپ فلکسو  وجود دارد . به راحتی با جستجو در سایت می‌توانید آنها را پیدا کنید و یا با کلیک بر روی دکمه های زیر به تمام مطالب آن بخش دسترسی پیدا کنید.