ماشین چاپ فلکسو نسبت به نوع چیدمان برج های چاپ و سیلندر فشار به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند. ماشین های فلکسو به چهار دسته سیلندر مرکزی ، خطی ، استک و کارتنی تقسیم بندی می‌شوند.

 

انواع ماشین فلکسو

 

ماشین فلکسو استک

از ۱ رنگ تا ۸ رنگ دارد . بعضی از ماشین ها می توانند در هر دوطرف جنس چاپ کنند . ترپ رنگ ها نباید کمتر از ۱/۶۴ اینچ برای فیلم های نازک باشد.معمولا این ماشین ها با قابلیت هایی مثل لمینت ، دایکات و مواردی دیگر ترکیب می شوند.
ماشین فلکسو اینلاین یا خطی
از این ماشین تا ۱۲ رنگ نیز وجود دارد. با یک وسیله ساده این امکان را دارند که بر روی دو طرف جنس چاپ کنند. برای چاپ روی جنس های ضخیم مثل مقوا و کارتن قابل استفاده هستند . برای چاپ فیلم های نازک توصیه نمی شوند . معمولا این ماشین ها با قابلیت هایی مثل لمینت ، دایکات و مواردی دیگر ترکیب می شوند.

ماشین فلکسو کارتنی

مانند فلکسوی اینلاین است با این تفاوت که معمولا ماشین های آن تا چهار رنگ می باشند.به صورت برگی تغذیه می شود و ماشین با عرض ۱۲۰ اینچ نیز برای چاپ روی کارتن ضخیم وجود دارد فقط یک طرف را چاپ می کند و معمولا دقت زیادی برای رجیستر کردن رنگها ندارد .
ماشین فلکسو با سیلندر فشار مشترک یا سیلندر مرکزی
ماشین های ۴ رنگ تا ۸ رنگ دارد ولی فقط بر روی یک سمت از جنس می تواند چاپ کند .دقت بسیار بالایی دارد به علت دسترسی سخت به برج های رنگ زمان آماده سازی ماشین طولانی تر است .

ماشین فلکسو سیلندر مرکزی

بیشتر ماشین های فلکسو واید وب از این سیستم استفاده می کنند .که به آنها کمک می کند

از رجیستر خوب و سرعت بالایی برخوردار باشند.

ماشین فلکسو خطی یا اینلاین

اکثر ماشین های چاپ لیبل به این صورت هستند و برج های رنگی پشت سر هم قرار گرفته اند.

 

برای مطالعه بیشتر درباره سیستم مرکب دهی با تیغه دکتر بلید بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

سیستم مرکب دهی با تیغه دکتر بلید