آماده‌سازی فایل برای چاپ فلکسو و یا تفکیک فایل یکی از تخصص‌هایی است که افراد کمی در صنعت چاپ و بسته‌بندی به آن آشنایی دارند. در چاپ‌هایی مثل چاپ دیجیتال و یا چاپ افست عملاً همه‌ چیزهایی که گرافیست طراحی می‌کند تقریباً قابل‌چاپ است ولی این موضوع در چاپ فلکسو به این راحتی‌ها نیست.

بنابراین تعداد طراحان چاپ افست بسیار زیاد است و هرکسی که کمی به نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ و یا الستریتور و یا کرل‌دراو آشنایی پیدا کند می‌تواند شروع به طراحی کند و برای چاپ افست و یا دیجیتال فایل ببندد.


از گذشته تا همین ‌الان هم طراحی فایل برای چاپ فلکسو و یا چاپ گراور یک تخصص خاص به‌ حساب می‌آید و تعداد کمی از طراحان به آن آشنایی دارد.

تمام افرادی که به آماده‌سازی فایل برای چاپ فلکسو آشنایی دارند از قدیمی‌ترهای این رشته این تخصص را یاد گرفته‌اند و متأسفانه هیچ آموزشگاه و یا دانشگاهی برای این کار در ایران وجود ندارد.

یادگیری این تخصص بسیار گران است و برای هر طراحی امکان‌پذیر نیست تا این مهارت را آموخته و وارد بازار کار آن شود.

البته این آموزش‌ها حتی در سایت‌های خارجی نیز به‌راحتی قابل‌دسترسی نیست و اگر کسی بخواهد آن را به‌درستی یاد بگیرد باید وارد دانشگاه‌های چاپ شود.

ازآنجایی‌که من در مجموعه‌های بزرگی در بخش پیش از چاپ مشغول به کار بوده‌ام و هنوز هم در حال کسب تجربه هستم به سفارش یکی از مشتری‌ها تصمیم به آماده کردن یک مجموعه ویدیویی برای آشنا شدن همه طراحان به تکنیک‌های آماده‌سازی فایل برای چاپ فلکسو شدم.

 

 

 

برای تهیه این بسته آموزشی به سایت www.Printmag.ir  مراجعه کنید و یا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

آموزش آماده سازی فایل برای چاپ فلکسو