سازمان استانداردسازی بسته‌بندی‌های کارتنی اروپا FEFCO

ففکو نام سازمانی است که در اروپا وظیفه سازمان‌دهی و استانداردسازی کارخانه‌های تولید بسته‌بندی‌های کارتونی و مواد اولیه آن‌ها را به عهده دارد. این سازمان در مرکز آن در شهر بروکسل هست در سال ۱۹۵۲ تأسیس شد و دارای ۱۷ عضو فعال هست .

وظیفه این سازمان رسیدگی کردن به شرایط مالی ، اقتصادی ، فنی ، بازاریابی و رفع مشکلاتی که ممکن است در سر راه صنعت بسته‌بندی کارتنی در سطح اروپا وجود داشته باشد است .

این سازمان برای تولیدکنندگان مراحل تولید ، شرایط کارخانه و همه‌چیز را استاندارد می‌کند و برای همه‌چیز دستورالعمل می‌سازد. به‌طور مثال کدهایی را برای بسته‌بندی‌های کارتنی مختلف تعریف کرده است که همه سازندگان و سفارش‌دهندگان در سطح اروپا برای هماهنگی از این کدها استفاده می‌کنند و همه جعبه‌های کارتنی که مطابق این استاندارد ساخته می‌شوند دارای یک شکل ثابت می‌باشند .

معرفی سازمان ففکو

 

جعبه‌هایی که با استانداردهای ففکو ساخته می‌شوند در کل اروپا به یک‌شکل ساخته و چاپ می‌شوند و اندازه آن‌ها به دلخواه مشتری می باشد.

کدهای ففکو به صورت یک عدد چهار رقمی می باشد که دو رقم اول آن گروه بندی جعبه را مشخص می کند و دو رقم دوم نوع جعبه را مشخص می کند . بطور مثال کد ۰۲۰۱ به این صورت مشخص می شود. ۰۲ یعنی جعبه ای از گروه جعبه های اسلات و ۰۱ یک جعبه خاص از این گروه را مشخص می کند.

 

Fefco_box_style

این مطلب از سایت پرینت مگ به آدرس www.printMag.ir باز نشر شده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقالات بیشتر درباره چاپ و بسته بندی به سایت https://www.PrintMag.ir  مراجعه کنید